BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
# tips jimat ; dry shampoo
hello hello gais. korang penah dgr tak psl dry shampoo? in case ada yg wonder ape tu dry shampoo, ni ha rupanya.

dry shampoo ni tugasnya untuk kita kita ni yg taksuka shampoo rambut malam berhajat nak shampoo esok pagi. and oh tiba tiba terlambat pula ke kelas.( eheh tiba tiba lah sangat ;p ) lalu harus rushing tanpa sempat shampoo rambut yang berminyak euw euw tersebut. untuk yang buntu tu maka akan klasifikasikan hari itu adalah BAD HAIR DAY. tahukah anda, anda takboleh rushing dalam semua perkara termasuklah melabel hari sesuka hati sebagai bad hair day? ini kerana.. kita ada DRY SHAMPOO sekarang!











caranya mudah. spraykan dry shampoo tu ke kulit kepala seterusnya ratakan ke helaian rambut. nanti akan ada serbuk serbuk putih yang tolong serap minyak euw euw tu kat rambut korang. lepastu goyang goyang sikit pinggul eh bukan. goyang kepala sampai serbuk tu luruh dengan sendirinya. amaran: ni bukan aksi headbanging. jangan nak lebih lebih. sikat rambut dan gayakan sesuka hati korangggg. :) tapi fo sho la lepas dah gi kelas sume korang kena shampoo dengan shampoo betul.ni quick fix je pon untuk kita kita yang panic at the disco sangat . yang malas mandi, jangan nak guna benda alah ni hari hari plak. rosak ah kulit kepala korang temy taktahu. aiyok.

malangnya, dry shampoo ni agak pricy juge harganya. kita student yang takberapa nak berduit sangat ni nak nak temy yang duit ptptn nya 3k je untuk 6sem, cececeh alasan guna k segala.dah 3riban je cakap la 3riban. ;p mana tadi? oh ya takde duit kan. jangan risau jangan bimbang have no worries people!! temy ada alternatif. kita guna ni! teehee.


johnsons baby powder. :)



seriously, this acts the same dengan dry shampoo. cuma yang ni takboleh lah nak spray ke kulit kepala. karang minyak takde uban pula yang ada. jangan. caranya tuang sikit atas tapak tangan, kinda ratakan sikit then sapukan ke rambut berminyak euw euw tadi. part yang shake shake shake shake shake that tu memang kena buat lah. lepas tu sikat rambut macam biasa. tadaa. dah selesai masalah. MURAH PULAK TU.

selamat mencobaaaaa. :D
4 comments:

macamana pulak dengan rambut kering euw euw macam penyapu ? well takdela penyapu sangat , err mop mungkin? err ..

hahhahahaha yana! pls lah! rambut kering haruslah dipakai kan conditioner selalu ya. takboleh malas malas. masa mandi kena pakai,lepas mandi kena pakai. nak pakai tdung pun pakai la kalau rambut kering sgt. ha kan dah rawatan wap tu.hahahha

hye! fara dtg baca blog awk ;)

hye fara! tq sudi dtg! jemput jemput buat macam blog sndri. :D

Post a Comment